Durf jij de eerste stap richting jouw streefgewicht te nemen?

Laten we even eerlijk zijn… afvallen is ontzettend moeilijk. Om succesvol op gewicht te komen en blijven zal je een concreet plan van aanpak moeten hebben, wat verder gaat dan “Vanaf maandag ga ik weer letten op mijn voeding!” of “Ik ga weer lijnen, dus geen ongezonde producten meer!”.

Een voorbeeld van een concreet plan voor een succesvolle afvalreis is:

1. De hulp van je coach inschakelen die zowel een stok achter de deur kan zijn als iemand die je een spiegel voor kan houden. Je hebt misschien een of meerdere mislukte afvalpogingen achter de rug. Je hebt het al zelf geprobeerd. Gun jezelf de hulp van een professional die je door dit proces kan begeleiden!

2. Formuleer en noteer jouw doel en motivatie. Wat wil je hebben bereikt? Wanneer wil je dit hebben bereikt? Waarom wil je dit bereiken?

3. Vul een eetdagboek dagelijks in. Geen smoesjes, gewoon doen. Dag in, dag uit. Door bewust te worden van wat je allemaal binnenkrijgt, zal het ook glashelder worden wat er moet veranderen.

4. Zorg dat je structureel onder je calorie behoeft blijft. Heel simpel gezegd, tot dat je deze stap voor elkaar krijgt ga je gewoon niet afvallen. Een calorietekort = zakken in kilo’s.

5. Ontdek wat jouw valkuilen zijn. Emotie eten? Vrije dagen? Onbewust eten voor de TV? Zoetigheid? Alcohol? Een succesvolle afvaller weet precies waar zijn/haar grootste valkuilen liggen.

6. Vallen en opstaan. Je valkuilen kennen is een ding, hiermee omgaan is een ander. Je coach kan je de juiste handvaten meegeven om desondanks moeilijke situaties binnen je budget te blijven!

7. Zelfvertrouwen opbouwen en volhouden. Hoe verder je komt in je afvalreis, hoe meer je in jezelf zult geloven. Hiermee leer je eten op een manier wat werkt voor JOU en weet dit voor het leven vol te houden!

Heb jij hulp nodig? Informeer naar de mogelijkheden die Snel-fit Personal Training je kan bieden.


Chat openen