Waarom Pump Fit zo goed voor je is!

Pump Fit…we vinden het allemaal een hele leuke les, maar waarom? Buiten het feit dat het een heerlijke workout is voor je hele lichaam met gezellige en opzwepende muziek zijn er nog een aantal goede redenen waarom je deze les zou moeten volgen.

Hieronder lees je de belangrijkste punten!

  • Pump Fit verbrandt calorieën !! Je lichaam heeft energie nodig om lichamelijke activiteiten uit te voeren. De energie wordt aan ons lichaam geleverd door drie systemen, die aeroob of anaeroob zijn. Welke energiesystemen je gebruikt hangt af van de intensiteit en de duur van een activiteit. De overgang tussen de energiesystemen hangt ook af van de intensiteit en de duur van een activiteit. Korte, intensieve uitbarstingen werken op de anaerobische systemen, terwijl bij lage intensiteitsoefeningen meestal het aerobische systeem gebruikt wordt. Bij Pump Fit wordt gemiddeld 473 calorieen per les verbrand. Dit is inclusief het zogenaamde excess post-exercise oxygen consumption (EPOC) bijdrage aan het verbranden van calorieen, het afterburn effect, of simpel, de calorieen die je nog extra verbrand nadat de les is afgelopen. Gemiddeld genomen is 16,7% van de calorieen afkomstig van vet en 83,3% van koolhydraten. De eisen die tijdens de les aan de spieren worden gesteld, gevolgd door de behoefte van de spieren na de les om te herstellen resulteren in een verhoogde ruststofwisseling. Deze stofwisseling gaat ook omhoog doordat een gemiddelde Pump Fit deelnemer meer spiermassa ontwikkeld en deze massa voortdurend behoefte heeft aan energie (=calorieen) om in vorm te blijven.

 

  • Pump Fit vergroot de spiermassa door kracht en uithoudingsvermogen te verbeteren. Het meest duidelijke en zichtbare resultaat van Pump Fit is: MEER SPIEREN. Dit komt doordat de spiermassa toeneemt en de vetmassa afneemt. De verhoudingen tussen spiergroei en vetafname verschilt van persoon tot persoon. Hoe groot de verandering is hangt samen met het fitnessniveau van de persoon, hoe vaak hij/zij traint en hoe hard er tijdens de les wordt gewerkt. Pump Fit deelnemers met een gemiddeld niveau kunnen na ongeveer 6-12 weken met 2 tot 3 keer per week deze les te volgen, het verschil gaan voelen en zien. Pump Fit is een les waarbij veel herhalingen worden gemaakt. Dit type (conditie)training spreekt vooral de type 1 spiervezels aan, dit zijn de spieren met een kleine diameter, die gebruikt worden bij voortdurende en langdurige activiteiten. Dit is de belangrijkste reden waarom hypertrofie door Pump Fit laag is in vergelijking met training waarbij er voor een hoge weerstand wordt gekozen met weinig herhalingen. De intensiteit is o het aantal herhalingen gebaseerd, niet op het gewicht (weerstand). Met andere woorden, je spieren blazen niet op door Pump Fit. Je kweekt krachtige, lange spieren met meer uithoudingsvermogen.

 

  • Pump Fit verbetert de botdichtheid. Het is wereldwijd geaccepteerd dat oefeningen zoals die voorkomen in een trainingsprogramma als Pump Fit de botdichtheid kunnen verbeteren zolang de training duidelijk intenser is dan de normale dagelijkse activiteiten. Pump Fit bevat bewegingen als squats, lunges en de clean & presses die veel druk op de botten plaatsen. Dit samen met de dynamische weerstand van de oefening wordt de productie van nieuw bot gestimuleerd. Dit resultaat is het verhogen van de botmassa.

 

  • Pump Fit verbeterd je houding en postuur. Pump Fit ontwikkelt rompstabiliteit en kracht. De functionele kracht neemt toe door het gebruik van de losse gewichten en in verschillende ROMs. Door de Set Position voordurend aan te houden ligt de nadruk tevens op een correcte houding tijdens de statische en dynamische oefeningen.

 

KORTOM:

KOM DOEN MET PUMP FIT DIT VERBETERT JE HOUDING, KRACHT EN STABILITEIT !!!!



Geef een antwoord

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Chat openen